onsdag 29 april 2009

Vi njuter av vårvädret..

Äntligen börjar det växa och spira!

Husse o Dixon har åkt till farmor, matte o grabbarna passar på att ta långturer.
Vi var till stranden i dag igen!! Kolla så fin badstrand, inte en enda sten i den mjuka sanden.

"Stora stenen", dit ut simmar barnen på sommaren.
Härligt att äntligen få springa lös lite!
Var lite rädd för att "huggisarna"(huggorm) hade vaknat,
men såg ingen i dag, phu!
Runt denna lilla ö vi vandrade.

En klenod vi fann, mitt på ön!

Kaffe o lunchrast!

Trodde inte det fanns snäckor så långt norrut, men titta!
Dom är inte stora, den största var som en femtioöring.

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Hva har du gjort??? Bloggen din har jo blitt en fryd å se på!! Flotte store bilder!! I like it:)
Den stranda kunne jeg tenkt meg å nyte en godværsdag gitt, ser helt herlig ut.

Her har jeg hatt skyfritt i hele dag, brun og solbrent!!
Nyt dagen imorgen å kjære du:)
Klem fra meg:)

Anne-Berit sa...

Dere har en fantastisk fin strand der ja.Må være deilig å løpe barbeint der.Glade dager for hundene nå når våren er kommet,og for oss også.
Ha ei god helg!

ililla sa...

Vilka underbara bilder. Här har huggormarna vaknat så nu blir det inget mer springa lös på ängen för Anja. Ängen där hon brukar vara ägs av en gammal gård som ligger här bredvid, tyvärr så slår dom inte gräset förens på sensommaren så det blir till att vänta.
Ha de bra.

Anonym sa...

Hej.
Jag läste denna blogg från 12 december 2008 som handlade om bakning....jag har själv bott i Oslo och älskar veteboller och dom på bilden i denna blogg såg hur grymt goda ut som helst =) snälla, skulle jag kunna få receptet av dig så jag kan FÖRSÖKA göra dom själv?
Ser att det är många norska damer som är in här på din blogg och är det någon av er som ser detta och har ett bra och gott recept så är ni välkomna att maila mig ni också, så slipper jag åka över gränsen så fort jag får chansen=)

Tusen tack på förhand!

Mvh
Olov Lundh
svar önskas till mail: olov.lundh@dhl.com