tisdag 17 mars 2009

Fotosafari på årets första vårdag..

För första gången deltar jag i Petunias fotosafari.
En jättekul grej för oss hobbyfotografer, och som jag, en vardagsfotograf!
Kika in på Petunias sidor för fler fina bilder och inspiration.
Tänkte bjuda på den fina naturen ett stenkast från Hörnefors, endast tio till femton
minuters promenadväg hemifrån. Vi börjar med stränderna!
Inte riktigt årstiden för bad, men alldeles utmärkt promenadstråk!
I dag fick Dixon följa med och vi gick mot Gråbolandet.
Framme vid havet som fortfarande har istäcke.
En stor fördel är alla skoterspår som slingrar sig genom skog och utöver hav.
Dixon var tvungen känna på stranden, vi hittade en liten fläck som töat fram.
Han har stenkoll på eventuella rådjur som nu i vårtider genar över havsisen mellan öarna.

Pulkbacken på Gråbo, med tillhörande grillstuga. Ett populärt
utflyktsmål för dom flesta barnfamiljer och även skoteråkare.
Bygget av vindsnurror framskrider. Snart har alla 6 torn fått "propeller"


Storbygget Bottniabanan som likt den kinesiska muren skär genom Hörnefors.
Beräknas vara körklar 2010!

Det är fler än vi som är ute å skuttar i dag!


Avslutar dagens fotosafari med två solkillar som njuter i solväggen.

5 kommentarer:

Havfruen sa...

Herlig..bra du nyter vårdagen Lilian. FLotte bilder, men du har utrolig mye snø.
Ja, årets første fregner er herlig men bare det ikke blir for mange..Det er ikke gøy!! hehe..
Nydelig bilde av gutta i sola, tenker de nyter dette like mye som deg:)
Jeg har ikke deltatt på Fotosafari enda, men skulle kanskje gjort det med mine turer?
Du får sette deg ute med gutta i sola og nyte dagen!!
Jeg nyter den foran pc`n og ser på fysjomværet utenfor! Vært på tur i skikkelig snøfokk..
Klem fra meg:)

Petunia sa...

Hei Lillian!
Flot at du vil være med på Fotosafari:) Og dette bvar e veldig flott safari også! Dere har mye snø ser jeg. Tenker dere lengter etter våren. Men den er vel rett rundt hjørnet hos dere også. Det siste bildet var bare så artig!
Fotosafari har kommet litt på 2. plass for meg nå som ABC'n er i startgropen, men det tar seg opp igjen bare ABC er litt innarbeidet.
Jeg setter deg på listen til Safari gjengen. Hvis du linker til meg eller gir meg beskjed når du har nye fotosafari innlegg, så kommenr jeg med glede innom og ta en titt!!!

Petunia sa...

Hei igjen!
jeg så du hadde satt deg på mr Linky listen i innlegget "ABC i ord og bilder # 2". Den listen er som sagt for ABC og ikke for Fotosafari. Jeg sletter navnet ditt der, men har satt deg opp Safari gjenglisten i høyre marg på bloggen min (litt ned på siden). Du er hjertelig velkommen til å være med på "ABC" også, men der skal innholdet i innlegget ha noe å gjøre med ukens bokstav. På sist fredag var det B og på fredag som kommer er det C osv...
Du er ikke den første som forveksler disse listene, så det er helt i orden:)
Gleder meg til ditt neste fotosafari innlegg - eller om du vil - ABC innlegg!!!

Anne-Berit sa...

Så flott det er der du bor,skikkelig fint turterreng både sommer og vinter,ser det ut for.Sikkert nydelig på den stranda om sommeren.Her er det regn akkurat nå,men det kom litt våt snø i formiddag,så det er godt vær til å være inne i.
Ha en fin kveld,klem herfra!

Bente sa...

Fine safaribilder Lilian! Selv bor jeg akkurat der som Ådalsbanen slutter og Botniabanan begynner! De bygger for fulle mugger heromkring også. Fine gutter du har i solstolene der....(om det er gutter?)
Ha en fin dag!/Bente