torsdag 15 januari 2009

Hujedamej..

Dottern fick en bok i julklapp..
Hon var helt borta medans hon läste den, är den bra? frågar jag, :Mmmmm
svarar hon frånvarande, du kan läsa den sen, den är ruggigt bra!
Jaha, så jag börjar läsa lite lätt, ett par sidor, men fastnar inte riktigt för boken!
: Har du börjat? frågar dottern, :ja lite lätt, men kommer inte riktigt inn i handlingen, svarar morsan! :Men du måste längre inn i boken för att förstå! Säger dottra då, :Okej ett försök till, och jag var fast! Det gick inte lägga bort boken, tisdag eftermiddag var bok nr. ett klar. Vilken tur, hon har kjöpt uppföljaren också! Lite göra på jobbet.....Nu är det torsdag kväll och den andra boken är slut......
Måste till stan och köpa trean! Och vet ni vad?
Det finns en film baserad på den första boken, filmen heter Twilight!Måste ses!
Första boken heter : Om jag kunde drömma
Andra boken heter : När jag hör din röst
Författaren heter Stephanie Meyer.
Så detta är anledningen till mitt veckouppehåll från datorn, det gick bara inte lägga bort böckerna!



Nu över till sämre sortens nyheter..

Vilken vecka......
Vi fick ett varsel till....
Nu är det sammanlagt 1095 anställda som blir arbetslösa vid VUV.
Chocken har inte riktigt lagt sig ennu.
Ett ynka lite varsel till och det kan bli lååång semester i år!

2 kommentarer:

Havfruen sa...

Så det er derfor du ikke blogger...du leser bare ;-)
Velkommen etter sier jeg..vedr jobben. Jeg har hatt 2 uker hjemme nå. Dagene går, men nå har jeg begynt å glede meg til å lage middag!!!?? Og jeg som ikke liker å lage mat engang. Himmel og hav.. hadde det enda vært vår nå r man først MÅ være hjemme.. Du får ha lykke til. Det ordner seg for oss, helt sikkert.

Anne-Berit sa...

Er du også sånn at du bare ikke kan legge ei god bok fra deg,velkommen i klubben.Synd med all permitteringen.Usikre tider for mange nå.Ha en fin helg:o)