måndag 19 januari 2009

Måndag..

Sportig helg!
Var på innebandymatch i lördags, precis som förra helgen! När man har sportgalna barn så är det fullt ös (nästan jämt)!
I lördags kom min yngsta dotter med ett påstående om att ,jag,moi.. i ett svagt ögonblick hade uttryckt en önskan om draghjälp på en joggingrunda!!! Ja ser ni, det kom hon allt i håg! Och nu var det tydligen dags! Vädret var inte för kallt, och det var inte hellre halt på vägen...
Så det var bara för morsan att dra på sig löparskor och ge sig ut med dottera!
Hade sinnesnärvaro att ta med två av våra tre hundar, så dom skulle få lite spring i bena dom med, vilken tur att dom var såååå kissnödiga, och även i behov av att göra tvåan! Då fick man minsann stanna av en liten stund, och få tillbakas andan!
Måste ha gett bort konditionen i julklapp till någon?
Eller,,, jag kanskje aldrig hatt någon vidare kondition!!!!

3 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Hehe,den kondisjonen tror jeg er kommet bort for mitt vedkommende.Må se til å skjerpe meg og ta noen raske turer igjen så den kommer seg litt.Men det har jo vært så himla glatt.....unnskylding,tjaa.
>Sikkert arti å se på bandykamp,særlig når ungene er med.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Du har ike gitt den til meg iallefall. Men stå på, skal se du blir sprek på "gammeldagan". Bra du har ssporty barn. Sønnen min er fotballgal, spillt siden han var 6 år, nå er 20, spiller fortsatt samt er trener og oppmann for andre lag. Det synes jeg er bra. Jeg er løsemiddelskadd..tror jeg. Maler og maler og maler. 4 strøk..men enda skinner det igjennom. Jeg ville ha glansfull maling og den har dårlig dekkevne..så her står jeg. Men nå jeg ha pause ut kvelden. Varsle når du er så sprek at du deltar i Vasaloppet. hehe..

Norra Vildans sa...

Ja mitt mål var att åka skidor bakom hundarna i vinter. MEN nu inser jag hur fort det kommer att gå så jag tror jag håller mig bakom sparken istället, där finns det i alla fall handtag. Fattar inte heller varför man har så dålig balans på äldre dar:)
Susanna