tisdag 20 januari 2009

Snöigt o grått samt nyårslöfte!

Blåsig och snöig tisdag! Vart hittar man dogsen då?
Jo i mattes sköna säng! inkrupen i mitt nya sköna duntäcke!
Här nedan har Lego bäddat omsorgsfullt ett lite näste..
.. Medans Rocky föredrar en mer utsträckt stil!
Vad gör matte då? Jo hon har bakat bröd, det doftar ljuvligt gott!
Riktigt grova, goda bröd med linfrö, solroskärnor, havregryn och hela vetekorn.

Bakade nu i första svängen 3 bröd, om dom gillas av familjen
så blir det flera brödbak framöver!
Nu skall mitt nyårslöfte avslöjas!

Jag kommer inte att skicka eller svara på några som helst mail som i det minsta kan sammanliknas med kedjebrev!
Som tex:
-Lite frågor om en själv.....
-skicka vidare detta för ett bättre liv.....
-Om du inte skickar vidare till 5 vänner så drabbas du av...
-Bröstcancerkvinnan går vidare....(har passerat min dator X antal gånger nu!)
Trevliga fredagsfräckisar små gulliga historier och roliga bilder tycker jag är kul, men allt märkt
skicka vidare raderas!
Många kan tycka jag är tråkigt , men det får jag tåla!

4 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Helt enig,er såå lei av alle disse idiotiske send videre-mailene,så de går rett i søpla her også.
Skal si de kroer seg de to gårdisene dine,de vet å gjøre det behagelig for seg selv.
De brøene dine så kjempegode ut,baker også brød selv,med noen unntak,om sommeren,da vil jeg ha fri fra brødbakst.
Ha en fin dag.Klem!

Havfruen sa...

Å så godt det så ut å være hund. Råkosa seg sikkert. Hjemmebakt brød er abssolutt de beste brødene.
Når det gjelder kjedemail, må jeg si meg helt enig. Det er no dritt. Morsomme ting derimot, yes. Her er mildvær men endel vind. HAr vært og klipt meg i dag. Med kort hår, besøkes frisøren ganske ofte gitt. Gubben jobber med sistestrøket nå, jeg må vel ned og bistå.. HA en fin kveld, du skal kanskje på jobb?

Anonym sa...

Tack och lov för ditt nyårslöfte mamma.
Haha ditt bröd var jättegott! Jobba inte ihjäl dig på jobbet nu bara! ;)
Godnatt.

Pernille sa...

Så deilig brødene ser ut. Nam nam, sier jeg bare. Og hundene har funnet seg en god og varm seng. De er da kloke de hundene:)

No skal jeg sende deg 14 kjedebrev, så bare ta i mot du;) Hahahahaha