söndag 23 november 2008

Adventsveckan..

Då är det hög tid att börja förbereda till nästa helg! Gardiner skall strykas, dukar skall kollas över,kanskje tvättas och strykas, tomtar skall dammas av och ljusstakar måste nog bytas en och annan glödlampa! Aldrig har det hänt att alla julstjärnor lyser, det är alltid någon trasig glödlampa =)
Ute är det kallt och blåsigt, snön yr, och mera snö är i faggorna.
Bjuder i dag på en bild av min loppistomte jag köpte i höst. Han får tjuvstarta idag,dom andra tomtarna skall få komma fram i slutet på veckan.
Har i dag trots kall vind och snöyra varit ute och provkört min nya snöskoter.
Jippikaje va kul det var! racingbana på gräsmattan, längtar redan till fjällen när jag får testa skotern på lederna! Jaja, den är inte ny och inget fartvidunder, men den är min.
Nej nu är det dags för hundpromenad igen, innan det blir allt för mörkt! Dixon trivs ju förträffligt i den kalla luften, men Rocky o Lego trippar snabbare nu när det är kallt.
Dom har ändå rätt så tjocka pälsar så vi behöver inte tjafsa med täcken o dylikt, men när det kryper ner mot -15 -20 grader klarar inte Legos tassar kylan, så då får han ha sockar på! Hoppas att det dröjer länge till dess, det är alldeles tillräckligt med -7.
Ha en jättemysig adventsvecka alla, jag ser med förväntan fram emot bloggbilder på alla fina julpyntade hem nästa helg.




3 kommentarer:

Pernille sa...

Når det gjelder den nissen der: Du har vel adressen min? Hi hi hi, å den er kjempeflott. Ett funn på loppiset syns jeg. Jo jeg har tjuvstarta med nissekjøp jeg også. Tenker jeg skal stoppe på 600, men tror ikke jeg klarer det;) No er det over 500, men mange er små. No samler jeg på store. Hi hi og noen små;)

Adventen er trivelig den. Men vi henger bare opp gardiner stjerner og lys. Noen lys på verandaen og stasnissen som står og skinner. Noen blomster må jeg handle inn. Nissene kommer fram en uke før jul. Før pleide vi å gjøre det lillejulaften, men det rekker vi ikke no. Hi hi.

Å så lyst jeg har til å komme nediver til deg og være med på racet på plenen. Elsker jo fart og spenning.

Ha det godt i kulden og kle på hundene:) Huff, jeg og mitt morsinnstinkt. Hahaha.

Anonym sa...

Nissen din var kjempefin ;-) Vet ikke hvor mye pynt det blir her, klarer liksom ikke å bestemme oss for om julefeiring blir her hjemme eller om vi reiser på hytta. Men litt blir det uansett. Og masse lys utomhus da selfølgelig.Blir misunnelig på at du har egen scooter. Jeg har kjørt endel snøscooter på Korsjøen oppe på Røros. Knallarti!! Her er det -5 grader og flott vintervær.
Kos deg.

Anne-Berit sa...

Så flott nisse du har der.Her er årets nissekjøp startet,men det blir nok flere før jula er her,hvor jeg skal gjøre av alle sammen aner jeg ikke,men de blir nok spredt utover i huset på hvert et rom som vanlig.Begynner kanskje å bli nok.Skal jo ha annen pynt også.
Skulle gjerne vært med deg på skutertur,det er gøy å kjøre skuter,kjempelenge siden sist jeg gjorde det.
Nå skal jeg rydde litt her og komme meg i seng.Det har en tendens til å bli veldig sene kvelder her.Nattinatt!